Alla inlägg den 19 november 2007

Av Frida Arvidsson - 19 november 2007 18:20

Hej!!!!

Idag så kom jag till Min VFU skola till 9. Vi satt o prata om hur vi skall lägga upp veckan. Vid 10 till 10:30 var det rast och sen arbetade eleverna med skoltidningen. Dom skrev på data och började med sitt några skrev artiklar, några gjorde tävlingar, recensioner m.m Sedan var det lunch i en timme. Men efter detta så arbetade eleverna med sina turistartiklar, dom skrev den på engelska.

Men när de var klara så läste dom Mango. Det är en bok med olika noveller och sedan svara på frågor om texten. Texten dom skulle läsa idag var väldigt bra tycker jag. Om jag skulle kunna hjälpa dom, när de svarade på frågorna så var jag ju tvungen att läsa novellen själv. De är därför jag vet att denna var bra!! Vi halv två så gick jag o Jennifer till en lärare som har hand om förskoleklassen. Vi pratade om hur ofta och vad vi skulle göra med barnen. Hon fick även se våran startnyckel. Vi bestämde att vi skall vara där resten av veckan. På fredag skall vi börja med vårat lilla projekt med barnen i förskoleklassen. Vi har planerat att göra de hela dagen på fredag och även hela dagen på tisdag. Startnyckel kommer vi att visa för barnen på fredag dirket på morgonen, för att sedan ta med oss några av barnen och köra igång. Det finns några frågetecken när de gäller att logga in på datorerna med barnen men de ? kommer vi att åtgärda innan fredag.

Jennifer och jag kommer att skriva ett brev till föräldrarna där vi berättar vilka vi är och att vi är i klassen nu från och till i två veckor. Men även vad vår uppgift är och vad vi kommer att göra med deras barn. Vi kommer även att ge dem hemside adressen till vår resurssida. Vi visade vår manuall för läraren och hon blev jätte glad för nu kan hon få lite hjälp med hjälp av manuallen. Det skall bli väldigt roligt att vara med förskolebarnen imorgon.

MVH Frida

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards