Alla inlägg den 21 november 2007

Av Frida Arvidsson - 21 november 2007 17:59

Hej!

Idag så åkte jag en tidigare buss o då kom jag mer i tid så jag kunde sitta och ta de lugnt en stunde innan vi började. Dagen började med en lillsamling med  1:or och 2:or. Det var väldigt roligt att se när dom sjöng. Alla barn var väldigt duktiga...:) Efter den lilla sångstunden så kom det en tand hygenist till klassen. Barnen fick ställa sig på kö utan för klassrummet. Dom fick ge en låtsas biljett för att komma in i klassrummet. Sedan skickade hon runt två påsar, som vi skulle känna på. Vad var det i dom? Vi skulle klia oss på näsan om vi visste...barnen var väldigt duktiga och satt tyckta och väntade på sin tur. Sedan pratade vi om hur ofta man skall borsta tänderna, att man skall äta godis endast en dag i veckan, inte oftare. Det var jätte bra information för barnen. Men sen skulle hon gå ut till bilen och då kom det en super hjälte som bara åt godis och drack coca-cola och borstade tänderna med chokladsås. Hon hade håll och var tvungen att gå till tandläkaren. Det var barnens förslag att super hjälten skulle ringa till folktandvården...:) När tand hygenisten kom tillbaka delade hon ut tandborstar till alla barn...och till mig och Jennifer. Sedan var det dax för rast och alla barn gick ut även vi...Efter rasten så skrev jag o Jennifer ut ett papper som vi skulle sätta upp till föräldrarna så att dom vet vilka vi är och vad vi skall göra med barnen. Efter lunchen så var det saga vi lyssnade på Lotta på bråkmakargatan..Sedan var det fri lek och jag gick runt och fråga om alla barns favoritdjur eller sak till på fredag. Men efter att barnen slutat så gick vi till datasalen och då fixade vi lösenord till gruppen.  Jag gjorde mappar till alla barnen och sedan la jag in lite bilder i deras mappar, sedan gjorde jag en mapp med endast bilder som eleverna skall välja bland. Vi tittade även om ljudet fungerade men de gjorde de inte på många datorer men på vissa fungerade de. Nu har vi en klar bild över hur vi skall göra på fredag när vi startar. Vi har även delat in eleverna i grupper. När vi var klara så packade vi ihop och åkte hem. 

Mvh Frida 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards