Alla inlägg den 30 november 2007

Av Frida Arvidsson - 30 november 2007 23:57

Det är lite tråkigt att det är slut på vfun nu. De var ju så roligt och alla barn var så snälla och söta. Kram er förskoleklassen...:)

Av Frida Arvidsson - 30 november 2007 23:50

Hej!!

Idah var det sista dagen på VFUn det var lite tråkigt. Men här kommer den avslutande reflektionen. JAg kommer att skriva lite mer på den när jag har lite mer tid på mig.



Avslutande reflektion


Vad har eleverna lärt sig?

Eleverna har lärt sig att använda Power point. Dom har lagt in bakgrundfärg, (skiftning från ljus till mörk.) lagt in sitt namn, en bild på något som börjar på deras första bokstav, men även en till bild på något dom tycker om. Efter det så lade eleverna in effekter på deras två bilder. Sedan var det dags att lägga in ljud till deras bilder. (vi har deras hela bildspel att visa upp.)



På vilket sätt har IKT varit ett stöd i lärandeprocessen?

IKT har var it ett stöd under hela processen. Innan gjorde vi en resursida och en startnyckel. Resurssidan gjordes till lärare och föräldrar medan startnyckel gjordes för eleverna. Det var en uppskattad inledning på projektet. Vi har även endast arbetat i datasalen under hela processens gång.



Vad har gått bra?

Det var allt som gick bra. Det var väldigt uppskattat av alla elever. Utvecklings stadier spelade ingen roll alla var lika entusiastiska. Man kan inte begära att alla skall sitta stilla och vänta på sin tur. Det enda jag tycker man kan begära är att dom inte skriker och stojar i datasalen. Det var något som inte så många gjorde. Dom som gjorde de, gjorde det för dom visste inte vad dom skulle göra. (Dom väntade på att få hjälp.) Att spela in sin egen röst var något som var väldigt uppskattat. Dessa tre dagar vi arbetade med Power point med eleverna så fungerade allt väldigt bra. Alla var glada och ingen blev arg för att det inte gick utan vi fanns där och hjälpte dom.



Vad behöver jag tänka på till nästa gång?

Något jag kan tänka på till nästa gång är att vara lite tydligare i inledningen om vad et är vi skall göra. Man kan hellre vara övertydlig än att inte. Men även att vara lite mer övertydligare med hur man löser uppgiften och låta eleverna hjälpa varandra. Det är ett sätt man kan lära sig mycket på.




Ska skriver mer sen när jag har lite mer tid...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards